Yapmıyorsan istemiyorsundur...

Yapmıyorsan istemiyorsundur...

17 Şubat 2018 Cumartesi

Bryton Rider 310 Bisiklet Bilgisayarı Yazısı

Herkese esenlikler,

Yaptığım sporlar sebebiyle birçok donanımı kullanıyorum. Koşu sporu için bir saat, nabız bandı ve ayakkabı yeterken, bisiklet sporunda kullandığınız donanımlar çok fazla oluyor. Bu blogu yazarken, amacım hiçbir zaman detaylı ürün gözden geçirmesi yapmak olmadı. Bu gözden geçirmeleri yapan çok profesyonel siteler var (ki bunlardan en iyisi www.dcrainmaker.com dur). Kendi adıma incelemelerimi çok detaylı bir şekilde yapsam da bunları yazıya dökecek sabrım ve zamanım yok. Bu sitede paylaştığım ürün değerlendirmeleri çok kısa ve öz. Esas amacım, benle aynı durumda olan insanlara yol gösterici olmak ve bazen de uzun araştırmalar sonucunda elde ettiğim deneyimleri kısa ve öz olarak paylaşmak. İşte bu yazının amacı da bu.

Şu ana kadar Garmin Fenix 3HR model saatim tüm koşu ve bisiklet antrenmanı gereksinimlerimi karşılarken, yeni aldığım Cervelo S5 bisikletimin üstünde bir güç ölçer (power metre) olması nedeniyle saatimin kısıtlı ekranı bana yetmemeye başlamıştı ve ben de bisiklet bilgisayarı arayışına girmiştim. Aslında bu tarz durumlarda yaklaşımım bellidir: beni yarı yolda bırakmayacak ve endüstri standardı olmuş ürünlere yönelirim. Bu doğrultuda seçmem gereken donanım Garmin Edge serisi olmalıydı. Ancak saatim, Garmin Edge 520 nin yapabildiği herşeyi yapabiliyordu ekran dışında. Ve 520'nin fiyatı 300 $ civarındaydı. Ben de her zamankinin aksine bu parayı vermek istemedim. Biraz araştırmadan sonra Edge 520 nin yapaildiklerinin hepsini yapabilen Bryton Rider 310 da karar kıldım.


Tüm internet yorumları olumluydu. Ve herkes fiyat/performans ürünü olarak niteliyordu. Ben de 63$ lık aliexpress fiyatına tav olarak almaya karar verdim. Ürün eksiksiz elime ulaştı. İyi bir iş yaptığımı düşünüyordum zira Edge 520 nin neredeyse 1/5 fiyatına almıştım. Ama çok geçmeden Garmin den neden vazgeçmemem gerektiğini anladım.

Ürün metrikleri gösterme açısından sorunsuz çalışıyor. Sahip olduğum tüm ant+ algılayıcıları hemen tanıdı ve hız, kadans, nabız, güç verilerini düzgün bir şekilde görüntülemeye başladım. Ekran beklediğimden küçük ancak iş görüyordu. Ancak sorunlar antrenman verilerimi bilgisayara aktarmaya çalıştığımda başladı. Günümüzde insanların bir bisiklet bilgisayarından en önemli beklentisi verilerin sorunsuz ve pürüzsüz bir şekilde starava ya veya trainingpeaks e aktarılması. İşte bu noktada Bryton çok sorunlu. Android uygulamasını indirdim saatlerce bluetooth üzerinden eşleştirmeye çalıştım ama nafile. Başladım interneti taramaya. Benim gibi binlerce insanın olduğunu gördüm. Sonra ürünün kendi sitesine girdim. Orada eşleştirme için bir öneri vardı, hemen denedim. Ama o da nafile. youtube videolarını izledim, videolarda sorunsuz gözüken işlem bende bir türlü olmuyordu. Onu dene bunu dene en sonunda, şans eseri android telefonumun konum özelliğini high accuracy moduna getirdim. Bunu yapınca alt sekmelerden birinde "bluetooth scanning" diye bir başlık gördüm. Bunu etkin hale getirdim ve bir daha eşleştirmeyi denedim. Sonunda başarmıştım. Telefon ve bilgisayar birbiri ile konuşabiliyordu.

Ancak uygulama o kadar kötüydü ki..Sanki bir stajyere deneme amaçlı bir yazılım yaptırmışlar. Tabi ki bir garmin olmasını beklemek çok olur ama bu ürün bu yazılımla birleştiğinde kendine bir yer bulması olanaksız. Uygulama sözüm ona verilerinizi strava ya ve trainingpeaks e aktarıyor. İlk denememde bunu başardım. Ama bugünkü sürüşümü aktarmada başarısız oldum. Yani sizin anlayacağınız süreklilik sıfır. Daha yeni modeller olan Rider 330 ve 530'un wifi üzerinden veri aktarımı yapabildikleri için çok daha tutarlı olduklarını düşünüyorum. Ama ne yaparsınız ki ben 310 ile baş başayım.

Diğer bir konu ise veri frekansı. Ürünü birkaç farklı modda çalıştırabiliyorsunuz: full power ve power save. Bu seçim, benim anladığım, antrenman sonunda elde edeceğiniz .fit dosyasındaki verilerin ne sıklıkta kaydedildiğini de belirliyor. Yani, full power seçeneğini seçtiğinizde, her saniyede bir veri kaydedilirken, power save modunda her 3-5 saniyede bir veri kaydediliyor. GPS verisini aralıklı olarak kaydetmesini anlayabilirim ama güç, hız, kadans ve nabız verilerine de aynı yaklaşımı uygulaması çok saçma. Bu durumu, .fit dosyasını goldencheetah a aktardığımda farketttim. 250 W ortalamayla gerçekleştirdiğim sürüşümün goldencheetah daki ortalaması 75 W çıktı. Bunun sebebi ise goldencheetah ın kullandığı ortalama hesaplama yöntemi.  Çıkarılan ders şu: bryton ı power save modunda çalıştırmamak gerekli.

Sonuç olarak, fiyata aldanıp bu ürünü almış bulundum. Benim gibi birçok insanın da aldandığını tahmin edebiliyorum. Fakat bir kez daha anlamış bulunuyorum ki Garmin den şaşmamak gerekiyor.

Düzeltme/Ekleme 1:

Bryton destek hattına mesaj yazmıştım konuyla ilgili.. 2 gün sonra yanıt yazdılar. Ama yanıt yazdıklarında ben sorunu çözmüştüm. Bu da bir şey... Yine de daha çok fırın ekmek yemeleri gerekiyor.

Bu arada yukarıda, veri kaydetme frekansı ile ilgili yazmıştım. Daha sonraki denemelerimde konunun GPS veri kaydetme frekansı ile ilgili olmadığını anladım. Şöyle ki: GPS i "full power mode" da da çalıştırsam, elde ettiğim verileri Golden Cheetah a aktardığımda aynı sorunu gördüm. Biraz araştırdığımda öğrendim ki, Bryton un oluşturduğu .fit dosyasında sorun varmış ve Golden Cheetah bu dosyayı açmakta sorun yaşıyormuş. Gönüllüler bu sorunun çözümü için harekete geçmiş ama henüz varılan bir sonuç yok. Ama bu çabalarım sırasında başka birşey keşfettim: Bryton verisini strava ya aktardığınızda sorun yok ve tüm veriler eksiksiz olarak geçiyor. Biraz daha araştırınca, Golden Cheetah 3.5 geliştirme sürümünde strava verilerinin ototmatik olarak Golden Cheetah a aktarılabildiğini öğrendim. Yani, eskiden olduğu gibi önce strava ya veri aktarıp, sonra bu veriyi .fit olarak indirip, Golden Cheetah a elle yükleme yapmak zorunda değilsiniz artık. Verileriniz strava ya geçtiği anda, Golden Cheetah bu verileri otomatik olarak indirip işleyebiliyor artık. Yani bir şey ararken başka bir güzellik buldum. Ve Bryton ile ilgili bir sorunu daha çözdüm.  Sonuç olarak Garmin ile yapabileceğim tüm şeyleri çok daha ucuza yapabilecek konuma geldim. Ama bu benim Bryton a dair yukardaki görüşlerimi henüz değiştirmedi.

Düzeltme / ekleme 2:

Tam herşeyi çözdüm, Bryton ile tüm gereksinimlerimi karşılılyorum derken bugünkü sürüşümü aktarmak için uygulamayı çalıştırdığımda tekra düş kırıklığına uğradım. Uygulama bryton u görmedi. Biraz kurcalayınca anladım ki sadece eşleştirirken değil, uygulamayı her kullanmak istediğinizde android konum servisi açık olmak zorundaymış. Bunu açınca düzeldi.

Herkese esenlikler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder