Yapmıyorsan istemiyorsundur...

Yapmıyorsan istemiyorsundur...

11 Haziran 2016 Cumartesi

Ankara'da triatlon yapmaya çalışmak ve Demir Adam Yarışları Hazırlıkları üzerine

Herkese esenlikler,

Uzun mesafe koşabildiğini görebilen herkes gibi ben de 'neymiş ya bu triatlon dedikleri' demeye başladım. Hele bir de lise arkadaşlarımdan birinin Demir Adam Triatlon (Iron Man Triathlon) yarışlarını tamamladığını öğrenince bendeki hırs iyice kabardı. Ve buradan duyuruyorum: 2018 yılı bitmeden Demir Adam olacağım.

Nedir triatlon? Triatlon, yüzme, bisiklet ve koşu disiplinlerinin art arda yapıldığı bir spor türü. Olimpik triatlon, 1.5 km yüzme, 40 km bisiklet ve 10 km koşudan oluşuyor. Demir Adam Triatlon (bundan sonra DAT diyeceğim) ise çıtayı bayağı üst seviyelere taşıyor: 3.8 km yüzme, 180 km bisiklet ve 42.2 km koşu. Bir de bunun Iron Man 70.3 sürümü var, o ise 1.9 km yüzme, 90 km bisiklet ve 21.1 km koşudan oluşuyor (Tam DAT'ın yarısı ama her ikisini bitirene de Demir Adam diyorlar).

Peki diyelim ki iradeyi ortaya koydunuz... Ankara gibi bir şehirde bunun için nasıl hazırlanırsınız? Bugün bunun bir provasını yapmaya çalıştım. Büyük olasılıkla, hazırlanan insanlar, her üç sporu da aynı gün içerisinde yapmaya çalışmıyorlardır. Ancak ben bu üçünü peş peşe yapmaya çalıştım bugün. Aslında orjinal sıra yüzme, bisiklet ve koşu. Ama benim durumumda önce yüzünce ıslaklıkla ilgili sorunlar ortaya çıkacağından ben koşu bisiklet ve yüzme sırasını uyguladım. Bunun için, önce evden çıkıp koşu parkuruna gittim (her zamanki Muharrem Dalkılıç Koşu Parkı) ve 12 km koştum (1:03 ile) ve eve döndüm. Ardından hemen apartmanın bodrumundan bisikletimi çıkardım ve atladım üstüne. Tabi normal bir triatloncu sırtında yüzme eşyalarını taşımak zorunda değil ama ben bisiklet aşamasından sonra yüzmek için spor merkezine gideceğimden sırt çantamı da almak zorundaydım. Neyse, bisikletle bir aşağı bir yukarı dolandıktan sonra 12 km'yi tamamlayıp spor salonuna geldim. Hemen eşyalarımı dolaba koydum ve havuza gittim. Ama tabi spor salonu ben triatlon provası yapacağım diye havuzu boşaltacak değil ya... Havuz tıklım tıkış. Neyse mazeret üretmeden atladım. Hedefim yarın katılacağım Kıtalararası Yüzme Yarışı Elemelerinde yüzeceğim mesafeyi yüzmekti. İlk 400 metre çocukların arasından geçe geçe, sonrasında ise daha boş bir kulvarda yüzerek 800 metreyi 15:58 de tamamlayarak triatlon provamı noktaladım. Tüm etkinlikleri 2:31:03 de tamamladım ama bunun herhalde yaklaşık 25 dakikası spor dışı kayıplardır.

Vardığım sonuç şu: evet istenirse yapılabiliyor ama zor. Çünkü spor dışı kayıplar çok fazla ve bunları engellemek olası değil. Ama bu kayıplar sanırım dünyanın her yerinde bu sporu yapmaya çalışanlar için de geçerli. Dolayısıyla benim bu işi yapanların nasıl yaptığına dair bir araştırma yapmam gerekiyor. Bir de bisikletimi değiştirmem. Bu iş sıradan bisikletlerle olacak bir şeye benzemiyor. Yani sizin anlayacağınız bana bir sürü ev ödevi çıktı. Ama bu da benim işin sevdiğim kısmı. Araştırmak... Öğrendiklerimi buradan paylaşmayı sürdüreceğim. Ne demişler: Paylaş ki çoğlasın!

Ek: Dünkü triatlonla geçen günün bilançosunu paylaşmak istedim:



Rakamlar aynı gün içerisinde kaybettiğim 2.5 kiloyu destekliyor ama yine de bana biraz abartılı geldi! Bu sayıların gerçek bir triatlon veya Iron Man'den sonra nasıl gerçekleşeceğini düşünüyorum da...

Esen kalın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder